SEVENLERİNE MÜJDE! Kadıköy Entropi Sahne de yerini alan ‘’Kayıtsız…


Kadıköy Entropi Sahne de yerini alan ‘’Kayıtsız” oyunu 8-16-30 Nisan tarihlerinde seyircisiyle buluşmaya devam ediyor.




Tamamen Hayal Ürünü Değildir.

Kayıtsız oyununun yazarı ve yönetmeni Özay Özgüler ‘Afişte yazan tamamen hayal ürünü değildir sloganının sebebi, oyunumuzda gerçek hikâyelere ve yaşanmışlıklara yer veriyor oluşumuzdur.’ diyor.




Sümeyya Bayrak İSTANBUL
10 Şubatta prömiyer yapan ‘Kayıtsız’ Oyunu, seyircilerini adeta büyüledi. Oyun üzerine Seda Oğuz,İhsan İlhan ve Özay Özgüler ile sohbet ettik…



Prova evresini ve rolüne nasıl hazırlandığını sorduk Seda Oğuz’a. “Bu evre benim için en zorlu süreçti. Çok yoğun duygu geçişleri olan oyun karakterimi karton bir yapıda olmadan, seyircinin de benimseyebileceği bir doğallıkla ete kemiğe büründürmek hiç kolay olmadı. Bu karakteri ortaya çıkarmak için bilinen tiyatro kuramları ve metotlarının ötesinde, en çok empati yeteneğimin bana faydalı olacağını düşündüm ve o yolda ilerledim. Çokça üçüncü sayfa haberi okumam gerekti, ‘ya o insanlar ben olsaydım?’. İşte çıkış noktam bu soruydu. ‘’ dedi. 



‘Peki ya oyunun erkek karakteri?’ sorusuna İhsan İlhan; ‘’Hemen her gün, herkesin, iş ya da sosyal yaşamında karşılaşabileceği bir karakter.  Çevre ve kurumsal yaşamın sindirdiği, bastırılmış, örselenmiş, asla kendi olamamış, fikirlerini savunamamış belki de hiç kendi fikri dahi olmamış biri Cenk. Oyunda ki kadın karakter sayesinde, uzun süre sonra ilk defa kendiyle ve içinde bulunduğu durumla yüzleşen Cenk’in de aslında hep kaçtığı travmalarının olduğu görüyoruz. Ve bu tip insanlar yeryüzünde çok fazlalar.’’ dedi.




‘Yazdığınız bir oyunu yönetmek riskli değil midir?’ Özay Özgüler; ‘’Aslında oyunu yazarken hayal gücünüz sizi ister istemez o iki rol kişisini bir şekilde sahneye taşıyor. Yazmaya başladığınız anda o karakterler konuşmaya hareket etmeye başlıyor. Kim nerde ne yapar, bir olaya nasıl tepki verir diye düşünmeye başlıyorsunuz. Oyunu yazarken ister istemez reji de veriyor olarak buluyorsunuz kendinizi. Yazılan oyunun yönetilmesini zor ve riskli buluyorum çok doğru. Ancak ilk yazdığım oyunu farklı bir yönetmene teslim etmek benim için daha riskli ve zordu” dedi.





Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.